våra tjänster
Läs mer om vad vi erbjuder för tjänster.
våra affärsområden
logistik
produktion
transport
bygg
Installation
kontor
bemanning
Behovet av personal varierar och rätt tillfälle att hyra in en konsult kan till exempel vara vid arbetstoppar. Organisationsförändringar, anställningsstopp eller vid vikariebehov. Då ser vi till att rätt person finns på rätt plats. När du behöver det – och du kan fokusera på er kärnverksamhet under tiden.
rekrytering
Att ha rätt medarbetare på plats är en avgörande faktor för dagens arbetsgivare samtidigt som konkurrensen om de riktigt duktiga hårdnar. Att hitta rätt person kräver förståelse och engagemang. det är något som våra rekryteringskonsulter besitter.
vi sköter…
Intervjuer
Genom en noggrann och väl upparbetat process säkerställer vi att rätt personer hamnar på rätt plats. Med över 10.000 ansökningar per månad har vi bra förutsättningar att lyckas.
referenser
Vi lämnar inget åt slumpen. Vi kollar alla våra kandidater ner på minsta detalj.
anställning
Alla våra rekryteringar är utförda med kvalitet. Dessutom har alla våra kunder full garanti på lyckat arbete. Skulle något inte stämma ersätter vi personen utan extra kostnad.
vår rekrytering-process
1. Ansökan
Hittar du ett ledigt jobb som du är intresserad av kan du enkelt söka det genom att trycka på ansökningsknappen i annonsen, fylla i formuläret och bifoga ditt CV . Efter inskickad ansökan får du en bekräftelse på att vi har mottagit din ansökan och du finns med som kandidat för den aktuella tjänsten.
Visa mer
Vårt rekryteringsarbete sker löpande där vi utifrån den ordning du sökt gör en bedömning där vi tittar på om du har den kompetens och profil som krävs för tjänsten. Om du är en av de kandidater som bäst matchar tjänstens kravprofil går du vidare till nästa steg i processen.
2. Tester
Beroende på vilket jobb du har sökt kan det bli aktuellt för dig att få utföra ett eller flera digitala arbetspsykologiska tester. Det sker oftast direkt efter att du har sökt jobbet men kan även ske längre fram i processen.
Visa mer
Simplex använder tester som en del av hela rekryteringsprocessen för att du ska få en möjlighet att lyfta fram din kompetens och potential som komplement till din CV. De tester som Simplex använder är vetenskapligt beprövade och mäter olika saker, exempelvis personliga egenskaper och problemlösningsförmåga.
3. telefonintervju
Har du gått vidare i rekryteringen ringer vi upp dig för en kortare telefonintervju. Under intervjun stämmer vi av kompletterande frågor till din ansökan samt praktisk information som exempelvis uppsägningstid och löneanspråk.
4. Intervju hos simplex
Går du vidare efter telefonintervjun blir du kallad till en arbetsintervju hos Simplex. Intervjun kan ske både i form av ett fysiskt möte eller digitalt som en videointervju. Intervjun tar cirka 1 timme där rekryteraren under mötet vill få en bättre bild av vem du är och vad du vill.
Visa mer
Fokus kommer att vara på dina prestationer som är relevanta för tjänsten du sökt men du får även veta mer om vad företaget erbjuder och får möjlighet att ställa dina frågor om tjänsten.
5. intervju hos kunden
Är du en av dem som passar bäst för tjänsten presenterar vi din profil för företaget. Företaget väljer, efter en dialog med oss som experter på rekrytering, vilka kandidater de vill träffa och du blir kallad till ett sista möte hos dem.
Visa mer
Vi förbereder dig inför mötet där du nu kommer att få möjlighet att ta reda på mer om dem och dina framtida arbetsuppgifter.
6. Referenstagning och bakgrundskontroll
Vi kan ta dina referenser både innan och efter du har varit på intervju hos kund men oavsett när vi tar dem så informerar vi dig alltid om det innan. I regel kontaktar vi två referenser.
Visa mer
När du har blivit ombedd att lämna referenser är det bra om du har säkerställt att kontaktuppgifterna till referenserna är aktuella och att de är beredda på att vi kommer att höra av oss till dem. Vid det här skedet i processen kan det även bli aktuellt med ytterligare bakgrundskontroll beroende på krav från företaget. Om det skulle vara aktuellt kommer du få information om det under processen.
7. Återkoppling
Om du får tjänsten hoppas vi att du får ett erbjudande som du säger ja till. Då är det dags att skriva avtal. Är det en konsulttjänst skrivs avtalet mellan dig och Simplex. Är det istället en rekrytering direkt till företaget skriver du avtal direkt med dem.
Visa mer
Om du inte fick tjänsten denna gång får du en återkoppling om det. Vi arbetar för att kunna ge dig ett besked så fort som möjligt. Återkopplingen sker antingen via e-mail eller telefon, där alla som har varit på intervju hos oss får återkoppling på telefon.